Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Šta slavimo na Dan pobede – ko je pobedio u Drugom svetskom ratu?

Komentari (23) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 09 maj 2023 19:15
Tekst za razmišljanje
Ovo je dobar tekst istoričara dr Predraga Markovića. Istoriografski ukratko obrađena tema, ali uz sve najvažnije činjenice prikazane u kontekstu opšte istorije 2.sv.rata.
Ono na šta autor apeluje u tekstu da se olako ne odbacuju tekovine našeg antifašizma, veoma je korisna i mudra poruka. Tako nešto je npr. u Rusiji već postignuto, a posebnu zaslugu za to ima Vladimir Putin. Doprinelo je jedinstvu ruskog naroda koje im je danas, kao i nama Srbima, od životne važnosti.
Hvala NSPM i g.Markoviću za ovaj poučan tekst.
Preporuke:
40
20
2 utorak, 09 maj 2023 20:41
Miloš Veljković
Poštovani gospodin Marković nažalost nedosledno obrađuje veliki dan pobede nad nemačkim nacizmom. Pobedu i velike žrtve svih učesnika niko ne spori ali zar treba da žmurimo da su sa tom pobedom došli i porazi Srbije i našeg naroda. Srpske zemlje su rasparčate a od delova našeg naroda stvorene su nove nacije. Žrtve koje smo podneli u svetskim sukobima samo su otvorile put za nove žrtve i nove pritiske.
Razumem poziciju gospodina Markovića, njegov politički angažman i porodične veze ali kao istoričar od imena on ima obavezu da govori istinu zasnovanu na činjenicama a ne na alternativnim viđenjima i negiranju antifašizma svakome ko nije komunista ili u najmanju ruku levičar.
Preporuke:
35
19
3 utorak, 09 maj 2023 21:23
Noćna 'tica
Već uobičajeno Jednostran i navijački prikaz odnosa u Drugom sv.ratu od strane ovog istoričara, inače, funkcionera SPS.
Preporuke:
35
24
4 sreda, 10 maj 2023 01:12
realno
Dobar i koristan tekst.
Preporuke:
23
14
5 sreda, 10 maj 2023 01:21
Neporecive činjenice
@ Miloš Veljković

Gde ste kod istoričara Markovića u ovom tekstu pronašli da negira antifašizam svakome ko nije komunista?
Otkuda pomisao da su posle 2.sv.rata "srpske zemlje rasparčate"? Ako je nekome zaista do činjenica, onda su to ove:
- Srbija je kao država (zemlja) prestala da postoji još 1. decembra 1918. godine
- ali je zato Hrvatska banovina nastala 1939, kao priprema za veliku Hrvatsku tj. NDH tokom rata
- posle rata se Srbija opet pojavljuje kao država u sastavu federacije
- SR Srbija je po veličini svoje teritorije u km2 veća od svih srpskih zemalja u istoriji, osim one Dušanove koja je zapravo bila "zemlja Srba i Grka"
- u Jugoslaviji su svi Srbi živeli u jednoj državi kao ravnopravni i konstitutivni narod
- danas bi bili srećni da Srbija obnovi svoj suverenitet bar na teritoriji koju je imala kao Socijalistička Republika
Preporuke:
26
23
6 sreda, 10 maj 2023 07:33
.
Možda je naša greška što smo odbacili nekomunistički antifašizam?
Preporuke:
21
6
7 sreda, 10 maj 2023 08:33
Zašto?
Prvo su nam rekli da su partizani obične ubice zbog imovine?? Pa su nam rekli da su i ustaše u Blajburgu žrtve? Pa su nam rekli da su Tito i Staljin gori od Pavelića i Hitlera?? Pa su nam rekli da je Žanka trebala igrati nacistima dok ovi ubijaju po Kozari? Ili su jadni "samo gledali" kako ustaše kolju i još "se zgražavali". To je najbednija ulizička rečenica Nemačkoj zbog novca! Pa su rekli da nas je Ukrajina oslobodila??? Pa su onda ti "Ukrajinci" okačili kukaste krstove i zabranili dan pobede, dok slave dan neonacističke Evrope!?
Preporuke:
29
4
8 sreda, 10 maj 2023 09:11
MS
Mislim da sa ovakvim politickim talentom Markovic i zasluzuje da bude potpredsednik SPS-a koji hoce Brozu da podigne spomenik u Uzicu. I jos jedna stvar - on, za razliku od svog stranackog kolege Bojana Dimitrijevica, ne razume kako funkcionise rat. Nije isto biti saradnik okupatora u Hrvatskoj, koju je Hitler smatrao delom Nemacke, ne okupiranom teritorijom, i u Srbiji, koja ne postoji i treba da nestane sa lica zemlje.
Preporuke:
13
14
9 sreda, 10 maj 2023 09:24
Ganimed
Tačno je da ignorisanje antifašističke pobede u 2. sv. ratu od strane svih "demokratskih" režima posle 2000.-te, samo zato što su pobednici bili komunisti, nanosi istorijsku štetu srpskom narodu. To je samo jedan od "bezalternativnih" puteva u EU i NATO.
Borba između četnika i partizana ni danas nije prestala. Ne prestsje zato što ni jedni ni drugi ne žele da priznaju strašno zlo koje su naneli narodu. Pristalice komunista, zajedno sa svojim mutantima - celokupnim današnjim drugosrbijanskim čoporom, ne žele da priznaju da im je primarni cilj bio - borba za preotimanje vlasti i da su ONI započeli građanski rat u Srbiji, ali i da su u celom posleratnom periodu, svesno i nesvesno, radili na razbijanju srpskog nacionalnog identiteta. Pristalice četničkog pokreta, pak, neće da priznaju svoju krivicu i prave se blesavi pred mnoštvom činjenica i dokaza o jednom primitivnom, divljačkom teroru koji su bili zaveli i pred nizom bestijalnih zločina koje su njihove pristalice izvršile nad civilima.
Preporuke:
12
12
10 sreda, 10 maj 2023 10:20
Igor
Kakva gomila gluposti i jeftinih komunističkih spinova manipulacija. Srbi se i dalje obmanjuju da sopstvenu propast, cepanje sopstvenog naroda, nestanak sopstvene države koji im je doneo granične prelaze na Brodarevu, Jarinju i Malom Zvorniku, slave kao "pobedu".
Preporuke:
23
18
11 sreda, 10 maj 2023 10:34
Igor
Ko je pobedio u Drugom svetskom ratu u Jugoslaviji? Isto totalitarno zlo koje je i započelo rat, samo sa drugačijom koreografijom. Ali sa istom metodologijom (teorr, vladavina straha, kult vođe, logori, jednopartijska diktatura...) sa istim geopolitičkim antisrpskim ciljevima - svesti Srbe na pretkumanovske granice, napraviti crnogorsku naciju, ostaviti 2 miliona prekdodrinskih Srba izvan Srbije, iseljavati i asimilovati Srbe u Krajini, ukinuti srpski identitet u Makedoniji...

Neverovatno je da paraziti komunističke sekte 2023. godine nekome pokušavaju da prodaju svoje spinove i podvale.
Preporuke:
25
14
12 sreda, 10 maj 2023 11:02
tragično
da je "naša istorija" napisana od Brozovih okupatora i da decenije ispiranja mozga su ostavile trajne posledice.

Nacizam nije pobeđen nego privremeno preseljen u SAD sa svim nacističkim naučnicima.

Nacizam se vratio u evropu 1948 osnivanjem NATO - North American Terrorists Organisation

Kome je pomogao NATO 90tih i sada?

Svim saradnicima nemaca iz Prvog i Drugog svetskog rata - slovencima, hrvatima, turcima i poturicama, šiptarima

Crnogorci su pod vođstvom nacističko-komunističkog lidera Mila dobrovoljno postali NATOgorci...
Preporuke:
13
7
13 sreda, 10 maj 2023 11:13
Miloš Veljković
@ Neporecive činjenice

1. Srbija jeste nestala kao država ulazeći u Kraljevstvo SHS 1.decembra 1918. sa teritorijama današnje Srbije, Makedonije, Vojvodine,Crne Gore i Bosne i Hercegovine koje su do tog datuma izglasale prisajedinjenje Kraljevini Srbiji
2.Hrvatska Banovina je uvod u federalizaciju Kraljevine između tri naroda koji su je i osnovali. Ostalo je da se formiraju Srpske zemlje što zbog kratkovidosti političara nije učinjeno.
3.Srbija jeste deo federacije ali sa 1 pokrajnom i 1 autonomnom oblašću, značajno manja u odnosu na 1.XII 1918.
4.SR Srbija je bila država komunista a ne Srba
5. Borba protiv SPC i velikosrpskog nacionalizma je bila dogma komunističke Jugoslavije.
6. Svaka pobeda je razlog za sreću budući da ništa nije trajno ni konaćno.
Preporuke:
16
8
14 sreda, 10 maj 2023 12:16
Dana Tan
Partizani su crvene ustaše.
Ustaše su crni partizani.
Sve.

Od aprila 1941. do maja 1945. u Prvoj Endehaziji hrvati su svaki radni dan ručno zaklali prosečno hiljadu Srba, Srbkinja i Srbčadi.
Preporuke:
17
15
15 sreda, 10 maj 2023 14:36
Krug
Neonacizam nije izgubio i zato je danas jak i kompaktan na zapadu. Izgubili su oni koji su verovali zapadoevropljanima i njihovim gazdama preko bare koji su iskoristili pobede na istocnom frontu da okupiraju Evropu. Dolaze novi ratovi i vreme smrti.
Preporuke:
10
1
16 četvrtak, 11 maj 2023 04:40
Mirko
Autor je bezuspešno pokušao da realno prikaže antifašistički otpor u Kraljevini Jugoslaviji. Jugoslovensku Vojsku u Otadžbini naziva ravnogorci, iako zna da je 1.1.1942. godine država Kraljevina Jugoslavija zvanično postala članica anti-hitlerovske koalicije. Partizani, predvođeni KPJ, su kao partijska vojska bili zvanično kao neka vrsta para vojske sve do Teheranske Konferencije u Novembru 1943. godine. Od tada počinju dobivati ogromnu pomoć od Engleske i SSSR-a. Do tada su Predragovi ravnogorci imali neuporedivo veći broj oficira od partizanskih formacija, a ne kao labava koalicija seoskih milicija, kako to lepo izlaže podpredsednik SPS-a. Nikada partizanske jedinice ne bi porazile borce JVUO i oslobodile Beograd, da sa istoka nije stiglo 414.000 do zuba naorućanih crvenoarmejaca. Ovo pišem kao nekadašnji član KPJ, čija su dva strica ratovali u partizanskim jedinicama. Jedan od njih je bio oficir JNA do kraja radnog veka. Samo istine radi.
Preporuke:
12
6
17 četvrtak, 11 maj 2023 06:07
Nebojsa
Možda najtužnija činjenica II svetskog rata u Jugoslaviji je to što smo se (skoro) svi odmah dovatili noževa i maljeva itd i krenuli da koljemo i ubijamo, uglavnom ciivle. Od okupatora je poginulo verovatno manjina žrtava.
Preporuke:
7
3
18 četvrtak, 11 maj 2023 15:05
Đorđe
Prvo, bilo bi istorijski pravilnije koristiti termin "antinacizam", ali verujem da je to na globalnom nivou namerno izbegnuto; jer iza termina "nacizam" stoji naziv Hitlerove "nacional-socijalističke" partije, te nije zgodno za vek veka kaljati nacionalizme i socijalizme..

Drugo, jedini narod na svetu kome (kao narodu, a ne državi) može da se pripiše (skoro pa) jednodušni antinacizam je srpski narod, jer je:
- 27. marta srpski narod, na čelu sa svojim patrijarhom, gromoglasno rekao "ne" nacizmu;
- samo-organizovani pokret otpora vrlo brzo po okupaciji nastao i stupio u borbu, stvorivši prvu na svetu slobodnu teritoriju sa sedištem u Užicu i Požegi;
- antinacistički duh bez prekida održan u narodu do kraja rata, bez obzira na sve užase.

Na žalost, naš je antinacizam ukaljan borbom za buduću posleratnu vlast, što je verovatna najveća ljaga u svetloj istoriji našeg naroda.
Preporuke:
4
5
19 petak, 12 maj 2023 11:06
u II svetskom ratu
pobedio je tvoj stranacki sef, potpisnik briselskih sporazuna!
Preporuke:
4
3
20 petak, 12 maj 2023 15:27
Neporecive činjenice
@ Đorđe

Niste u pravu. Termin "antinacizam" znatno sužava pojam "fašizma". Ako bi se upotrebio, to bi značilo da se borba svih boraca protiv Osovine i njihovih saradnika svodi na borbu isključivo protiv nacista. Upotrebom tog pojma obezvredili bi se položeni životi rodoljuba boraca i junaka koji su se borili protiv fašizma u celini. Fašizam je mnogo širi pojam od nacizma koji je samo jedan njegov deo, specifično nemački.
Inače, socijalizam i nacional-socijalizam poistovećuju politički nepismeni ljudi. Radi se o dve dijametralno suprotne ideologije. Npr. kao što su fašizam i anti-fašizam.
U pravu ste u vezi sa 27.martom i pokretom otpora koji je u Srbiji bio podeljen.
Preporuke:
3
5
21 ponedeljak, 15 maj 2023 01:02
M.V.
Kada se govori i piše o pobedi partizana u antifašističkoj borbi za vreme 2. Sv. rata, naročito treba naglasiti doprinos i žrtvu onih koji su učestvovali u oslobodilačkom ratu prve dve godine. Poznato je da su, posle poraѕa nemačkih armija u staljingradskoj i kurskoj bici, a naročito posle kapitulacije Italije, preko 80.000 hrvatskih i muslimanskih ustaša i domobrana iz NDH prešli u partizanske jedinice. To se desilo planski i organizovano, po dogovoru bliskih saradnika Broza i Pavelića. Tako su se hiljade kamufliranih bivših ratnih zločinaca, sa titovkama na glavi, pojavile kao "oslobodioci" Srbije sa zapada, a sa istoka su ustaše zarobljene u Staljingradu, predvođene Markom Mesićem, stigle sa crvenoarmejcima da "oslobađaju" Srbiju. Nije čudo što su u Srbiji u toku 1944. i 1945. godine izvršeni tako masovni zločini nove komunističke vlasti protiv civilnog stanovništva. Najmanje 60.000 ubijenih, uglavnom bez sudskog procesa i sudske presude.
Preporuke:
1
1
22 ponedeljak, 15 maj 2023 22:55
Majstor Bob
Fašisti i komunisti - rođena braća. To bar svi znamo. Ko se toga stidi jer još veruje u neki idiotski marksizam, njegov problem. Marks je prvi zagovarao genocid, tek posle njega su razne države počele da ga sprovode. Mislite o tome.
Preporuke:
0
1
23 utorak, 16 maj 2023 02:13
siniša
Razlikuje se bitno od sporednog. A bitan je ulazak ruske Crvene armije u Berlin. Imaju snimci na ju tjubu. I ja ih redovno gledam , lečim tugu, gledam rad ruskih topova i tenkova u Berlinu. Ulazak Rusa u zgradu Rajhstaga, postrojavanje ruske Crvene armije na ulicama Berlina, ulazak Žukova i njegov susret sa Konjevom.

BIla je prilika da se u sklopu ovog teksta daju ti snimci. Tada bi se videli kao na dlanu i pobednici i gubitnoci. Ovako se vrtimo na nekim lokalnim pitanjima. Pitanjima koja ništa niti su rešila niti će rešiti, a napravila su mnogo nesreće i problema. Da smo mi Srbi malo bolje gledali veću sliku, sigurno nam ne bi imali toliko problema. Kada smo mi "raskinuli sa Rusima, ili Sttaljinom, a pre će biti sa Rusima", krenuli smo se Amerikancima. Amerikanci su u to doba aktivirali nemačkog Hitlerovog generala Galena da napravi CIA, i BND, a bogami i pod plaštom borbe protiv Staljina i jugoslovensku udbu. Tada je u udbi aktiviran Klaus Kraus gestapovac . I danas su glavni.
Preporuke:
1
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner